Kurs dla nauczycieli: Tworzenie autorskich WebQuestów
Od 15 do 17 maja w Wiśle trwał kurs „Jak z sukcesem napisać WebQuest i wykorzystać go w pracy dydaktycznej”. Zaprosiliśmy na niego ambasadorów sukcesu, czyli 15 nauczycieli z Tarnowa, Lewoczy i Valašskego Meziříčí. Był to ostatni punkt projektu „Innowacyjne metody nauczania oparte na metodzie rozwiązywania problemów”.
Od początku przyświecała nam idea, by w czasie realizacji projektu wytworzyć efekt kuli śnieżnej. Chcieliśmy znaleźć w szkołach nauczycieli, którzy w przyszłości będą w stanie napisać własne WebQuesty. Nazwaliśmy ich ambasadorami sukcesu. Podczas trzydniowego kursu zgłębiali tajniki tworzenia scenariuszy lekcji w oparciu o tę metodę: od doboru tematu, przez wyszukiwanie źródeł, stworzenie instrukcji dla ucznia po przygotowanie kryteriów ewaluacji i przewodnika dla nauczycieli. Na bazie wszechstronnego doświadczenia zdobytego w trakcie pisania i testowania 60 WebQuestów w trzech krajach, mogliśmy wskazać im rozwiązania, które najlepiej się sprawdzają.
Mamy nadzieję, że wyposażeni w takie narzędzia, będą twórczo rozwijać WebQuestową metodę nauczania i że dzięki nim w kolejnych latach zbiór WebQuestów poszerzy się o tematy specyficzne dla danego kraju lub regionu.