Ze strony polskiej w nardzie wzięli udział reprezentanci Viribus Unitis i Fundacji Rozwoju Regionu Rabka. Rozpoczęło się od bardzo ciepłego przyjęcia: pokazu przygotowanego przez grupę głuchych tancerzy. Przedstawienie łączyło elementy baletu i z tradycyjnym tańcem gruzińskim. W rozmowie z nami, prowadząca zajęcia Irina Maglakelidze opowiedziała, że taniec jest doskonałą metoda wspomagającą leczenie i rehabilitację. W Gruzji stosuje się tę metodę wspomagającą leczenie depresji i innych chorób o podłożu psychicznym m.in. schizofrenii. Ruch i układ choreograficzny ma znaczenie terapeutyczne w przypadkach kłopotów z wyrażaniem siebie w komunikacją werbalnej, co w pełni dotyczy osób z zaburzeniami słuchowymi. Czasem pomaga nawet samo wyobrażenie tańca, bez muzyki. Mimo że nie słyszą wszystkich dźwięków, odbierają drgania za pośrednictwem przewodnictwa kostnego, a to pomaga w uruchomieniu ścieżek neurologicznych w mózgu.
Następnie, w czasie spotkania z kierownictwem szkoły zaprezentowaliśmy, czym się zajmujemy i jakie projekty, z sukcesem, zrealizowaliśmy dla środowiska głuchych. Zgodnie podkreślano wagę spotkań integracyjnych dla otwierania się młodzieży i ich wychodzenia z izolacji. Podsumowując spotkanie, Pani Dyrektor zadeklarowała udział szkoły we wspólnych międzynarodowych przedsięwzięciach i przystąpienie do nieformalnej sieci szkół dla głuchych (Kraków, Tarnów, Lewocza –SK, Lwów –UA, Valasske Medzireci –CZ).
- Strona główna
- O nas
- Obszary
- Aktualności
- Projekty
- Aktywizacja - Integracja - Praca
- Aktywizacja zawodowa w Małopolsce
- Międzypokoleniowe mosty Doliny Popradu
- VIRIBUS UNITIS - wspólnymi siłami
- Międzypokoleniowe koła wolontariatu
- Szkolne Koła Wolontariatu
- Deaf have vote
- V4 know-how support for educational institutions in Georgia and Azerbaijan
- Aktywni podkarpaccy niesłyszący
- Głusi Mają Głos Erasmus+ 2020
- Erasmus+ 2019 Innowacyjne narzędzia edukacyjne
- EOG Innowacyjne narzędzia w edukacji zawodowej dla niesłyszących
- Erasmus+ 2016 Innowacyjne metody nauczania oparte na metodzie rozwiązywania problemów
- Integracja-Praca-Nadzieja-II
- Edukacja - Integracja
- Kompetencje cyfrowe na migowo
- Edukacja artystyczna
- Kompetencje finansowe - M(ig)amy II
- Aktywizacja zawodowa niesłyszących
- Aktywizacja Zawodowa Niesłyszących III
- Integracja ponad granicami
- Integracja-Praca-Nadzieja
- Cross border of silent III
- Przedsiębiorstwo społeczne
- Galeria
- Kontakt